Regulamin
§1 Postanowienia ogólne
- Właścicielem Serwisu pod adresem tripax.pl jest MACIEJ DONARSKI, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MAD CODE MACIEJ DONARSKI, ul. Olszynowa 18C / 1, 62-020 Rabowice. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 5542831183, REGON 383481043.
- Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz jego funkcjonalności, w tym rodzaj i zakres świadczonych usług cyfrowych, warunki i zasady ich świadczenia, warunki techniczne, sposób zawierania i rozwiązywania umów na odległość, zasady i terminy płatności oraz tryb postępowań reklamacyjnych.
- Platforma Tripax jest hostingowana na serwerach Digital Ocean. Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych pomiędzy Usługodawcą a Klientem jest zawierana automatycznie przy tworzeniu konta w Platformie.
- Możesz skontaktować się z Usługodawcą pisząc na adres e-mail: info@tripax.pl lub telefonicznie: 668 221 345.
§2 Definicje
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient zobowiązany jest zapłacić Usługodawcy za korzystanie z Usługi Cyfrowej.
- Dzień roboczy – dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
- DSA - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
- Kodeks cywilny - ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Klient – podmiot zawierający lub zamierzający zawrzeć Umowę z Usługodawcą. Może to być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (a w wypadkach przewidzianych przez przepisy także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych), osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (definicja na podstawie art. 221 Kodeksu Cywilnego).
- Oferta – propozycja dostępnych w Serwisie Usług Cyfrowych, obejmująca istotne informacje o Usłudze Cyfrowej, jej funkcjonalnościach i cenie.
- Polityka prywatności - dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych, dostępna pod adresem https://tripax.pl/privacy-policy.
- Produkt – Usługa cyfrowa w rozumieniu niniejszego Regulaminu, mająca charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Serwisu.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Regulamin – niniejszy Regulamin, określający zasady korzystania z Platformy, świadczenia Usług cyfrowych oraz zasady realizacji subskrypcji przez Usługodawcę.
- Serwis/Platforma – serwis internetowy tripax.pl, działający jako aplikacja webowa udostępniana przez Usługodawcę, na której świadczone są Usługi cyfrowe.
- Subskrypcja – umowa o świadczenie Usług cyfrowych w modelu cyklicznym, uprawniająca Klienta do korzystania z Platformy przez określony czas, w zamian za cykliczną płatność.
- Usługodawca - MACIEJ DONARSKI, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MAD CODE MACIEJ DONARSKI, ul. Olszynowa 18C / 1, 62-020 Rabowice. Działalność gospodarcza jest wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 5542831183, REGON 383481043.
- Umowa – wzajemne uzgodnienia Usługodawcy i Klienta określające wzajemne prawa oraz obowiązki, w szczególności dotyczące świadczenia Usług Cyfrowych w ramach Platformy.
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Usługa cyfrowa – usługa świadczona drogą elektroniczną pozwalająca Klientowi na: a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, c) inne formy interakcji za pomocą takich danych.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy; usługa w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Użytkownik – podmiot korzystający z Serwisu.
- Zakup – zawarcie Umowy Subskrypcji lub nabycie innej odpłatnej Usługi cyfrowej.
§3 Usługi elektroniczne w Platformie Tripax
- W ramach Platformy Tripax dostępne są następujące Usługi cyfrowe, których celem jest ułatwienie codziennej pracy i obsługi rezerwacji:
- System Zarządzania Rezerwacjami - centralizuje wszystkie rezerwacje, przyspiesza obsługę klientów, minimalizuje błędy i zapewnia pełną kontrolę nad statusem rezerwacji.
- Generator Dokumentów PDF - oszczędza czas na przygotowywaniu dokumentów, zapewnia profesjonalny wygląd materiałów i umożliwia branding firmowy.
- System Słowników - umożliwia jednokrotne definiowanie danych (agenci, operatorzy, typy rezerwacji, hotele) dla spójności i porządku w firmie.
- Baza Danych Klientów z importem CSV - pozwala budować bazę stałych klientów, szybko wyszukiwać dane i łatwo migrować klientów, usprawniając marketing relacyjny.
- Plik dla ubezpieczyciela - generuje gotowy plik z danymi uczestników podróży w odpowiednim formacie, jednym kliknięciem.
- Katalog Usług z Cenami - przyspiesza wycenę rezerwacji, eliminuje błędy cenowe, umożliwia szybkie porównywanie opcji i automatyzuje kalkulacje finansowe.
- Konta Użytkownika - umożliwiają zarządzanie dostępem do Platformy i jej funkcjonalności.
- FAQ, Karuzela opinii, Zmiana wersji kolorystycznej - dodatkowe funkcjonalności wspierające użytkowanie Platformy.
- Ww. usługi są świadczone w zakresie opisanym bezpośrednio w Serwisie Internetowym.
- Świadczenie Usług elektronicznych na rzecz Klientów w Serwisie internetowym odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie
- Korzystanie z Usług elektronicznych związane jest z przesyłaniem danych przy pomocy sieci internet, co obarczone jest ryzykiem charakterystycznym dla tej sieci.
- Platforma posiada trzy poziomy uprawnień użytkowników:
- Administrator - pełny dostęp do wszystkich funkcji i zarządzania użytkownikami.
- Manager - dostęp do większości funkcji biznesowych.
- Pracownik - ograniczony dostęp do podstawowych funkcji.
Administrator może tworzyć nowych użytkowników i przydzielać im odpowiednie role.
- Platforma umożliwia śledzenie etapów obsługi klienta poprzez statusy rezerwacji, takie jak: Wstępna, Potwierdzona, Zrealizowana, Anulowana, Zablokowana. Każdy status ma swoje znaczenie dostępne po najechaniu na ikonę z podpowiedzią. Możliwa jest również masowa zmiana statusów.
- Usługodawca zapewnia mechanizmy wsparcia w postaci podpowiedzi (ikon z wykrzyknikiem) na niemal każdej stronie aplikacji, wyświetlających szczegółowe informacje o danej stronie po kliknięciu.
- Zabrania się przekazywania treści o charakterze bezprawnym i nielegalnym, w tym w szczególności materiałów promujących terroryzm, ukazujących wykorzystywanie seksualne dzieci, propagujących rasizm i ksenofobię, a także naruszających prawa własności intelektualnej. Szczegółowe informacje na temat niedozwolonych treści znajdują się w paragrafie "Ograniczenia dotyczące treści – nielegalne treści oraz treści niezgodne z Regulaminem, zgłaszanie nielegalnych treści, punkt kontaktowy" niniejszego Regulaminu.
§4 Zasady zawierania umów
- Regulamin oraz Oferta określają zasady współpracy i warunki realizacji Umowy o świadczenie Usług cyfrowych.
- Na samym dole Strony internetowej Klientowi zostaje udostępniony Regulamin w sposób nieodpłatny. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Klienta poprzez jego pobranie, zapisanie na nośniku lub wydrukowanie w każdej chwili ze strony Serwisu.
- Klient nie może zawierać Umowy ani korzystać z Platformy używając niepoprawnych danych osobowych, w sposób anonimowy lub pod pseudonimem.
- Regulamin oraz Oferta nie ograniczają ani nie wyłączają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
- Umowa o świadczenie Usług cyfrowych w modelu subskrypcyjnym (w tym aktywacja bezpłatnego okresu próbnego i przejście na plan płatny) zostaje zawarta z chwilą akceptacji warunków i kliknięcia przycisku jednoznacznie wskazującego na chęć korzystania z Usługi z obowiązkiem zapłaty (po okresie próbnym) lub z chwilą wyraźnego potwierdzenia chęci zawarcia Umowy drogą elektroniczną.
- Otrzymanie potwierdzenia Subskrypcji zostanie potwierdzone drogą elektroniczną.
- Klient ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, zobowiązany jest do korzystania z Serwisu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Regulaminem i dobrymi obyczajami, z uwzględnieniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej, w szczególności praw autorskich przysługujących Usługodawcy lub osobom trzecim oraz w sposób niezakłócający funkcjonowanie Serwisu.
§5 Cena i warunki płatności
- Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa, z zastrzeżeniem sytuacji, gdy Usługodawca wskazał jednoznacznie w Ofercie, że jest inaczej.
- Usługodawca informuje, że jest płatnikiem podatku VAT.
- Cena nie zawiera informacji dotyczących innych kosztów, które Klient zobowiązany jest ponieść, a o których to kosztach będzie poinformowany przed złożeniem zamówienia.
- Platforma Tripax oferuje następujące plany cenowe:
- Pakiet Odkrywca- 199.99 PLN netto miesięcznie. Jest to standardowa opcja dla małych biur turystycznych.
- Indywidualna ekspedycja (Pakiet Custom) - rozwiązanie indywidualne, wyceniane po kontakcie z Usługodawcą.
- Po rejestracji konta, Klient otrzymuje 7 dni bezpłatnego dostępu do wszystkich funkcji Platformy.
- Po upływie 7-dniowego bezpłatnego okresu próbnego, konto Klienta zostaje automatycznie przeniesione na plan "Odkrywca" za 199,99 PLN netto miesięcznie, o ile Klient nie zrezygnuje z Subskrypcji przed upływem okresu próbnego.
- Płatności są realizowane przez bezpieczną bramkę płatności PayNow. Klient zostanie przeniesiony na stronę serwisu PayNoww celu dokonania płatności, na zasadach wskazanych przez ten serwis.
- Klient ma obowiązek dokonywać płatności zgodnie z wybranym planem subskrypcyjnym. Subskrypcję można odnowić w ciągu 7 dni przed jej wygaśnięciem poprzez konto Administratora w zakładce „Ustawienia” -> „Subskrypcja”, po kliknięciu „Przedłuż subskrypcję” i zastosowaniu się do instrukcji wyświetlonej na ekranie.
- Ceną obniżoną jest cena obowiązującą po obniżeniu ceny Usługi cyfrowej.
- Ceną najniższą jest najniższa cena za Usługę cyfrową, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku Usługi cyfrowej oferowanej do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązującą w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do dnia wprowadzenia obniżki.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Usług cyfrowych oraz do przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Ewentualne zmiany cen Usług cyfrowych obowiązują od momentu wprowadzenia ich na Platformie i nie naruszają już zawartych Umów. Przeprowadzane przez Usługodawcę promocje nie podlegają łączeniu, chyba że regulamin danej promocji stanowi inaczej.
§6 Zasady korzystania z Platformy i aktywacji Usług
- Klient może korzystać z Serwisu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego Dnia roboczego. Usługodawca zastrzega sobie możliwość czasowego wyłączenia Serwisu z przyczyn technicznych.
- Usługodawca korzysta z usług zewnętrznych operatorów płatności do oferowania płatności on-line.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
- przelewem bankowym – płatne bezpośrednio na konto Usługodawcy, po wcześniejszym skontaktowaniu się w sprawie z Usługodawcą. W przypadku płatności przelewem bankowym produkt zostanie wysłany po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym Usługodawcy.
- przelewem elektronicznym – za pośrednictwem: PayNow. W celu dokonania płatności Klient zostanie przeniesiony na stronę serwisu na zasadach wskazanych przez ten serwis.
- Klient ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty lub wybranego przez Klienta sposobu płatności.
- W celu Zakupu Produktów należy postępować zgodnie z komunikatami widocznymi w Serwisie lub skontaktować się z Usługodawca drogą elektroniczną.
- Po zawarciu Umowy, Usługodawca przesyła Klientowi także jej warunki, o ile nie zostały przekazane przed zawarciem Umowy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zamówienia lub jego anulowania w przypadku, gdy zostało ono złożone przy użyciu: oprogramowania, robota, crawlera,spidera lub dowolnego systemu zautomatyzowanego bądź zachowania skryptowego lub dowolnych usług podmiotów trzecich wykorzystanych w celu złożenia zamówienia w imieniu użytkownika.
§7 Usługa cyfrowa - realizacja Subskrypcji
- Szczegółowe informacje dotyczące Usługi cyfrowej znajdują się w Ofercie.
- Usługa cyfrowa (dostęp do Platformy) zostaje aktywowana natychmiast po zawarciu Umowy lub po rozpoczęciu bezpłatnego okresu próbnego.
- Klient może skorzystać z Usługi w terminie określonym w Ofercie lub w ramach okresu Subskrypcji.
- W przypadku Usług cyfrowych wymagających ustalenia terminu (np. szkoleń indywidualnych, jeśli takie zostaną dodane do oferty), istnieje możliwość 1-krotnej zmiany terminu, o ile Oferta nie stanowi inaczej. Warunkiem zmiany jest odwołanie terminu usługi najpóźniej na 48 godzin przed planowanym terminem i ustalenie nowego terminu. W przypadku nieodwołania usługi zgodnie z ww. zasadami, usługa zostanie uznana za wykonaną. Zmiana terminu powinna nastąpić e-mailowo lub telefonicznie na wskazany w Regulaminie adres e-mail lub numer telefonu.
§8 Usługi w modelu subskrypcyjnym - zasady funkcjonowania
- W przypadku świadczenia Usług w modelu subskrypcyjnym, w tym udzielania dostępu do produktów na czas określony, o ile nic innego nie wynika z Oferty:
- Umowa Subskrypcji jest zawierana na czas określony (np. miesiąc) wskazany w Ofercie lub wynikający z wybranego planu (np. "Odkrywca"), o ile nic innego nie wynika z Oferty;
- W przypadku gdy umowa nie zostanie wypowiedziana najpóźniej do dnia poprzedzającego termin obowiązywania umowy, umowa zostanie automatycznie przedłużona na czas wskazany w Ofercie (np. na kolejny miesiąc). Wypowiedzenie można złożyć na adres Usługodawcy wskazany w Regulaminie bez podania przyczyny lub w inny sposób wskazany w Ofercie.
- W przypadku umowy zawartej na czas nieokreślony możliwe jest jej rozwiązanie ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego o ile Oferta nie stanowi inaczej.
- Miesiąc dostępu należy rozumieć jako miesiąc kalendarzowy licząc od dnia dokonania skutecznej płatności.
- Sprzedaż produktów (subskrypcji) odbywa się przez zewnętrzną platformę obsługującą płatności subskrypcyjne, w ramach której realizowana jest płatność (strona zakupu, np. PayNow). Użytkownik, podając dane na stronie zakupu, zgadza się na ich przekazanie zgodnie z Regulaminem i Polityką prywatności. Te dokumenty są podlinkowane na stronie koszyka.
§9 Warunki techniczne
- Klient może korzystać z Serwisu internetowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Regulaminem.
- Usługodawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
- W celu skorzystania z Platformy lub aktywacji Usługi, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
- aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
- aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W celu pełnego skorzystania z Usług cyfrowych w ramach Platformy, konieczne jest posiadanie przez Klienta:
- aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
- aktywnego konta poczty elektronicznej;
- aktualnego narzędzia/programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie wskazanym w Ofercie (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub, *.doc, *.docx, *.xsl);
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- W przypadku gdy do skorzystania z Platformy lub Usług cyfrowych konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Klient zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem z Serwisu lub przed zawarciem Umowy.
§10 Reklamacja dotycząca Usługi cyfrowej
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Usługi cyfrowej z Umową o świadczenie Usługi cyfrowej na zasadach określonych w art. 43a i następnych Ustawy o prawach konsumenta.
- Niniejszy rozdział określa zasady odpowiedzialności za zgodność świadczenia z Umową o dostarczenie treści/usługi cyfrowej zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r. dla Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Szczegółowe informacje dotyczące uprawnień Klienta określają przepisy ustawy o prawach konsumenta, a niniejszy Regulamin nie ma na celu ich ograniczenia lub zmiany.
- Jeżeli Usługa cyfrowa jest niezgodna z umową, Klient może żądać doprowadzenia do zgodności z umową lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
- Usługodawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Jeżeli Usługa cyfrowa jest niezgodna z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów,
- Usługodawca nie doprowadził Usługi cyfrowej do zgodności z umową,
- brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługę cyfrową do zgodności z umową,
- brak zgodności Usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli Usługa cyfrowa jest dostarczana w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności z umową jest nieistotny.
- Jeżeli Klient nie otrzymał Usługi cyfrowej, Klient informuje o tym Usługodawcę. W przypadku ich niedostarczenia niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy
- Klient może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Usługi cyfrowej, jeżeli:
- Usługodawca oświadczył lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Usługi cyfrowej lub
- Strony uzgodniły lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Klienta, a Usługodawca nie dostarczył jej w tym terminie.
- Klient może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Usługi cyfrowej z umową wysyłając ją na adres Usługodawcy wskazany w Regulaminie (adres korespondencyjny lub e-mailowy). Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, przedmiot reklamacji oraz żądania związane z reklamacją.
- W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji uniemożliwiającej jej rozpatrzenie, Usługodawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Klient może złożyć reklamację z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie reklamacje rozwiązywane są niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Składający reklamację otrzymuje odpowiedź w formie wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres e-mail, z którego została wysłana reklamacja.
- Ewentualne braki w zgłoszeniu reklamacyjnym zostaną Klientowi zgłoszone niezwłocznie wraz z zawiadomieniem przesłana zostanie informacja, w jaki sposób należy uzupełnić braki w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Postanowienia niniejszego Rozdziału dotyczące Konsumenta stosuje się odpowiednio także dla umów zawartych przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
§11 Odstąpienie od umowy
- Niniejszy rozdział określa zasady odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi cyfrowej przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą działającym na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni z zastrzeżeniem postanowień poniżej. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy, Klient powinien poinformować Usługodawcę o tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres wskazany w Regulaminie. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się w załączniku nr 1 do Regulaminu.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku niektórych umów, o czym Klient zostanie poinformowany przed złożeniem Zamówienia. W szczególności prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
- Umów o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został poinformowany o tym, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
- Umów o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał konsumentowi dokument potwierdzający zawarcie umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, Klient powstrzymuje się od korzystania z tej treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
§12 Zwroty – skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy, Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu czternastu dni od dnia otrzymania powiadomienia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności.
- Do zwrotu płatności stosuje się ten sam środek płatności, którym posłużył się Klient podczas pierwotnej transakcji, chyba że jednoznacznie zostanie uzgodniony z Klientem inny środek płatności.
§13 Konto Użytkownika
- Usługodawca może utworzyć Klientowi Konto Użytkownika, tj. indywidualny panel uruchomiony na rzecz Klienta przez Usługodawcę w celu korzystania z Usług cyfrowych Platformy po dokonaniu przez Klienta rejestracji i zawarciu nieodpłatnej umowy na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika, dalej jako Konto. Umowa na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika jest zawarta na czas nieokreślony.
- Klient może utworzyć Konto Użytkownika po dokonaniu rejestracji w Platformie.
- Klient nie może posiadać kilku Kont Użytkownika lub udostępniać Konta Użytkownika osobom trzecim.
- Usługodawca przesyła na wskazany przez Klienta adres e-mailowy informacje dotyczące Konta Użytkownika. Klient ustanawia indywidualne hasło do Konta. Klient ma obowiązek ustanowić indywidualne hasło również w przypadku, gdy na potrzeby rejestracji Konta Użytkownika hasło generowane jest automatycznie przez system. Po rejestracji Konta, Klient powinien niezwłocznie ustanowić nowe hasło.
- Klient może zgłosić żądanie usunięcia Konta Użytkownika Usługodawcy e-mailowo lub w inny sposób przyjęty do komunikacji z Usługodawcą z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia bez podania przyczyny.
- Usunięcie Konta Użytkownika może wiązać się z utratą dostępu do Usług cyfrowych udostępnionych w ramach Konta Użytkownika.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę na utworzenie i prowadzenie Konta Użytkownika:
- z ważnych przyczyn z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia (dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta). Pod pojęciem ważnej przyczyny należy rozumieć w szczególności naruszenie przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawnych, a także podejmowanie przez Klienta działań sprzecznych z dobrymi obyczajami;
- bez podania przyczyny w trybie natychmiastowym (dotyczy Klienta, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta).
§14 Prawa autorskie i licencje
- Wszelkie materiały udostępniane przez Usługodawcę, w ramach Platformy, w tym Usługi cyfrowe, zdjęcia, teksty, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe są utworem w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
- Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Usługodawca bądź inny podmiot, od którego Usługodawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Usługodawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
- Wszelkie materiały udostępniane przez Usługodawcę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Klienta na własny użytek w ramach korzystania z Platformy, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
- Usługodawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji, bez prawa do udzielania sublicencji oraz bez ograniczeń terytorialnych. Ograniczenia czasowe wynikają z Oferty lub z niniejszego Regulaminu. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji zostało uwzględnione w cenie Subskrypcji.
- Klient ma prawo do korzystania z materiałów na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową na własny użytek
- rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt a - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, wyłącznie w ramach świadczonych przez Platformę funkcji (np. generowanie dokumentów dla klienta końcowego).
- W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym naruszenia praw autorskich, Usługodawca ma prawo domagać się od Klienta odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzialność cywilną lub karną.
- Usługodawca ma prawo do dokonania okresowej aktualizacji Usług cyfrowych w ramach Platformy.
- Do niniejszego Regulaminu zastosowanie mają przepisy RP.
§15 Ograniczenia dotyczące treści – nielegalne treści oraz treści niezgodne z Regulaminem, zgłaszanie nielegalnych treści, punkt kontaktowy.
- Klient zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i etyką, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Właściciela i innych osób.
- Zabronione jest umieszczanie treści niezgodnych z prawem.
- Treści nie mogą promować, aprobować ani przedstawiać (w tym poprzez linki do innych stron internetowych) popełniania przestępstw określonych w Dyrektywie 2017/541 (dalej jako: "Dyrektywa"), takich jak m.in.:
- Handel ludźmi, tj.:
Werbowanie, transport, przekazywanie, przechowywanie lub przyjmowanie osób;
Stosowanie groźby, przemocy, przymusu, uprowadzenia, oszustwa, podstępu;
Nadużywanie uprawnień, wykorzystywanie sytuacji bezbronności;
Wręczenie lub przyjmowanie płatności lub korzyści dla uzyskania zgody osoby sprawującej kontrolę nad inną osobą, w celu wyzysku. - Przestępstwa związane z terroryzmem (pełny katalog przestępstw wymieniony w art. 3 ust. 1 Dyrektywy):
Popełnione w celu zastraszenia ludności, bezprawnego zmuszenia rządu lub organizacji międzynarodowej do podjęcia lub zaniechania jakiegoś działania, lub destabilizacji lub zniszczenia podstawowych struktur politycznych, konstytucyjnych, gospodarczych lub społecznych danego państwa lub organizacji międzynarodowej. - Przykładowe przestępstwa to:
- Ataki na życie ludzkie mogące powodować śmierć.
- Ataki na integralność fizyczną osoby.
- Porwania lub branie zakładników.
- Wytwarzanie, posiadanie, nabywanie, przewożenie, dostarczanie lub używanie materiałów wybuchowych lub broni (w tym chemicznej, biologicznej, radiologicznej lub jądrowej), badania nad taką bronią i rozwój broni.
- Nielegalna ingerencja w systemy informatyczne, powodująca poważne szkody lub popełniona przeciwko systemowi informatycznemu o charakterze infrastruktury krytycznej.
- Nielegalna ingerencja w dane komputerowe w systemie informatycznym o charakterze infrastruktury krytycznej.
- Groźby popełnienia jednego z powyższych czynów.
- Rozpowszechnianie lub udostępnianie przekazów do publicznej wiadomości z zamiarem podżegania do popełnienia przestępstwa wymienionych w Dyrektywie, jeżeli takie działanie popiera popełnienie przestępstw terrorystycznych i stwarza niebezpieczeństwo ich popełnienia.
- Nakłanianie innych osób do popełnienia lub przyczynienia się do popełnienia przestępstw wymienionych w Dyrektywie.
- Dostarczanie lub gromadzenie funduszy, bezpośrednio lub pośrednio, z zamiarem ich wykorzystania do popełnienia przestępstw terrorystycznych.
- Sporządzanie lub korzystanie z fałszywych dokumentów urzędowych z zamiarem popełnienia przestępstw wymienionych w Dyrektywie.
- Handel ludźmi, tj.:
- Treści nie mogą zawierać informacji, które:
- Naruszają autorskie prawa osobiste lub majątkowe.
- Naruszają dobre obyczaje lub normy moralne, obrażają godność lub naruszają dobra osobiste innych osób, w tym prawo do wizerunku.
- Są wulgarne, obraźliwe, popierają radykalne postawy społeczne lub głoszą takie poglądy (w tym wszelkiego rodzaju dyskryminację rasową, etniczną, ze względu na płeć, wyznanie, propagowanie nienawiści itp.) oraz zawierają treści pornograficzne.
- Stanowią reklamę zakazaną przepisami ustawy z dnia 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy z dnia 23.07.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
- Są informacjami handlowymi wprowadzającymi w błąd.
- Właściciel przeciwdziała rozpowszechnianiu treści terrorystycznych zgodnie z Rozporządzeniem 2021/784 oraz nielegalnych treści zgodnie z DSA.
- Właściciel utworzył centralny punkt kontaktowy (zwany dalej: Punktem kontaktowym) przeznaczony do bezpośredniej komunikacji elektronicznej z Portalem dla organów państw członkowskich, Komisji oraz Rady Usług Cyfrowych zgodnie z wymogami DSA w formie adresu email: info@tripax.pl. Punkt kontaktowy obsługuje także nakazy podjęcia działań przeciwko nielegalnym treściom oraz nakazy udzielenia informacji.
- Punkt Kontaktowy został utworzony w celu spełnienia wymogów art. 11 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r., dotyczącego jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmieniającego dyrektywę 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (DSA).
- Punkt Kontaktowy jest odpowiedzialny za obsługę nakazów związanych z działaniami przeciwko nielegalnym treściom zgodnie z art. 9 DSA oraz nakazów udzielenia informacji na podstawie art. 10 DSA, które są przekazywane do Właściciela przez odpowiednie organy sądowe i administracyjne.
- Użytkownicy mogą również korzystać z Punktu Kontaktowego do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Właścicielem.
- Punkt Kontaktowy obsługuje komunikację w języku polskim lub angielskim.
- Zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści należy kierować do Właściciela wyłącznie za pomocą dedykowanego Punktu kontaktowego dostępnego w Serwisie. Zgłoszenie musi zawierać wszystkie wymagane informacje wskazane w formularzu (formularz dostępny poniżej).
- Właściciel poinformuje zgłaszającego o otrzymaniu zgłoszenia oraz o sposobie jego rozpatrzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Właściciel nie przegląda samodzielnie publikowanych treści.
- Skargi dotyczące działań Usługodawcy związanych z treściami terrorystycznymi lub nielegalnymi należy składać zgodnie z procedurą opisaną w Regulaminie.
- Właściciel zawiesza świadczenie usług na rozsądny okres po uprzednim ostrzeżeniu w przypadku odbiorców usługi, którzy często przekazują ewidentnie nielegalne treści. Ponadto, Usługodawca zawiesza na rozsądny okres, po wcześniejszym ostrzeżeniu, rozpatrywanie zgłoszeń dokonywanych za pośrednictwem mechanizmów zgłaszania i działania oraz skarg wnoszonych za pośrednictwem wewnętrznych systemów rozpatrywania skarg, o których mowa odpowiednio w art. 16 i 20 DSA, przez osoby lub podmioty często składające ewidentnie bezzasadne zgłoszenia lub skargi.
- Właściciel podejmuje decyzje o zawieszeniu usług po dokładnej ocenie każdego przypadku, terminowo i obiektywnie, z należytą starannością. Sprawdza, czy odbiorca usługi, osoba, podmiot lub skarżący dopuszcza się nadużycia, o którym mowa w pkt 6, uwzględniając wszystkie dostępne istotne fakty i okoliczności. Okoliczności te obejmują co najmniej:
- Liczbę ewidentnie nielegalnych treści lub bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały przekazane, złożone lub wniesione w danym okresie.
- Proporcję tych liczby w stosunku do całkowitej liczby przekazanych informacji lub zgłoszeń dokonanych w danym okresie.
- Ciężar nadużycia, w tym charakter nielegalnych treści i ich konsekwencje.
- Zamiar odbiorcy usługi, osoby, podmiotu lub skarżącego, jeśli można go ustalić.
- W zakresie nieuregulowanym zastosowanie mają postanowienia zawarte w DSA.
§16 Postanowienia końcowe
- Podczas trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
- Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze nagłym lub naturalnym, niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
- W sytuacji, gdy Klient jest spoza kraju Usługodawcy, powinien poinformować o tym Usługodawcę, wskazując informację o swoim miejscu zamieszkania/siedzibie, w tym celu, aby możliwe było rozliczenie podatku zgodnie z obowiązującymi go przepisami.
- W ramach korzystania z Produktów zabrania się działania w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich oraz dostarczania informacji o charakterze bezprawnym.
- Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
- stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
- wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Usługodawcą;
- powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
- lub ma prawo skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Usługodawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo- skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia Usług przez Usługodawcę.
- Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 9.
- Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 9.
- W przypadku Klienta będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w Umowie zawartej między Klientem a Usługodawcą.
- Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
- Regulamin obowiązuje od dnia 2025-10-01.
§17 Pozostałe postanowienia dotyczące przedsiębiorców
- Postanowienia z niniejszego paragrafu mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Usługodawcy, z wyłączeniem art. 46 § 2 Ustawy Kodeks postępowania cywilnego.
- Usługodawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Usługodawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Wobec Przedsiębiorców, którzy nie są Przedsiębiorcami na prawach konsumentów wyłącza się wszelką odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady Usługi cyfrowej.
- Przedsiębiorcom, którzy nie są Przedsiębiorcami na prawach konsumentów nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy.
- Wyłącza się stosowanie względem Przedsiębiorcy postanowień niniejszego regulaminu dot. zwrotów i reklamacji.
- Odpowiedzialność Usługodawcy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ograniczona zostaje do dwukrotności wynagrodzenia Usługodawcy z tytułu wykonanej Umowy, chyba że szkoda została wyrządzona umyślnie.
Załącznik nr 1.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Wypełnij formularz w przypadku chęci odstąpienia od Umowy.
Data i miasto:
Twoje imię i nazwisko:
Twój adres:
Twój e-mail:
Twój telefon:
MAD CODE MACIEJ DONARSKI
ul. Olszynowa 18C / 1
62-020Rabowice
Odstąpienie od umowy
Odstępuję od umowy z dnia:
Numer zamówienia:
Załącznik nr 2.
FORMULARZ REKLAMACJI
Wypełnij formularz w przypadku chęci złożenia reklamacji dot. niezgodności Produktu z Umową.
Data i miasto:
Twoje imię i nazwisko:
Twój adres:
Twój e-mail:
Twój telefon:
Numer zamówienia:
Data złożenia zamówienia:
MAD CODE MACIEJ DONARSKI
ul. Olszynowa 18C / 1
62-020Rabowice
Zgłoszenie reklamacji
Informuję, iż zakupiony przeze mnie towar jest niezgodny z umową.
Dotyczy produktu:
Niezgodność została stwierdzona w dniu:
Niezgodność Produktu z umową polega na:
Z uwagi na powyższe, proszę o:
Załącznik nr 3.
ZGŁOSZENIE NIELEGALNYCH TREŚCI
Wypełnij formularz w przypadku chęci zgłoszenia nielegalnych treści, treści naruszających zasady korzystania z usług oraz treści szkodliwych, publikowanych za pomocą platformy tripax.pl, w tym szczególnie: treści promujących terroryzm, ukazujących wykorzystywanie seksualne dzieci, szerzących rasizm i ksenofobię, naruszających prawa własności intelektualnej, cyberstalkingu, sprzedaży produktów podrobionych lub niespełniających norm, naruszających prawa ochrony konsumentów, bezprawnego wykorzystywania materiałów chronionych prawem autorskim, nielegalnego oferowania usług zakwaterowania oraz nielegalnej sprzedaży żywych zwierząt.
Data i miasto:
Twoje imię i nazwisko:
Twój adres:
Twój e-mail:
Twój telefon:
MAD CODE MACIEJ DONARSKI
ul. Olszynowa 18C / 1
62-020Rabowice
Adres lub adresy URL treści, które uważasz za nielegalne:
Które z treści na stronie są nielegalne (wskaż dokładnie):
Uzasadnij zgłoszenie:
Oświadczam, że powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu, w imieniu którego dokonuję zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.